Univerzálna pravda o názve neexistuje, z hľadiska marketingových nástrojov je však vždy dobré:
1. Brandwriting začína už pri názve značky. Preto sa snažte do názvu dostať esenciu značky. Môže ísť aj o okrajový, alebo podprahový link na hodnotu značky, jej misiu, alebo iný atribút z brand stratégie. Niekedy to ide, niekedy nie. Ale snaha sa cení.
2. Vyhýbajte sa prvoplánovým metódam, ako sú napríklad skratky. Sú generické, bez emócie a zaniknú v pretlaku podobných názvov. Mimoriadne obľúbená sú napríklad krstné mená spolumajiteľov. Peklíčko.
3. Názov môže byť aj symbolický, tajomný (vytvárať pátrací efekt), popisný, príbehový. V praxi však platí, že ľudia lepšie čítajú zrozumiteľné významy. Skratky a čudesné zlepence majú extrémne nízku zapamätateľnosť.
4. V poslednej dobe sú veľmi obľúbené skratky ako - EA. Snažte sa nepodliehať týmto trendom, aj keď to znie zdanlivo fresh. Podobný hype mali aj názvy s - ex. Dobovo zneli moderne, dnes ich je veľa a znejú komunisticky. Aj Vec to vie :)
5. Analyzujte si segment a urobte si rešerš. Hľadajte medzeru, v ktorej budete tvoriť. Každý segment má svoje klišé a svoju frázovitosť, ale aj priestor pre hravý prístup k téme. Nájdite ich a budete vedieť, akým smerom ísť.
6. Praktické aspekty:
- doménový check
- teritoriálna zrozumiteľnosť
- konkurenčný prehľad
7. V neposlednom rade odporúčame už pri názve zvažovať jeho komunikačný potenciál - teda či sa dá názov nejak rozvíjať vo wordingoch, alebo grafike. Práve koncepčné uvažovanie smerom z názvu ku claimu až k hlavným wordingom umožní vytvoriť plnohodnotný brandwriting.
Napíšte nám. Napíšeme vám.